Datum objave: 23. rujna 2025.

Umjetna inteligencija u obrazovanju

Uvođenje umjetne inteligencije (UI) u obrazovni sustav otvara mogućnost stvaranja dinamičnog i prilagodljivog okruženja za učenje i poučavanje, samo ako se iskoristi na odgovoran način uz pronalaženje rješenja za rizike i probleme koje UI donosi.

Kako bi se stručnjaci u sustavu obrazovanja osnažili za ovaj proces, u edukativnom priručniku oslikani su suštinski aspekti primjene umjetne inteligencije u obrazovanju.

Priručnik je pisan za učitelje, nastavnike, stručne suradnike, ravnatelje i ostale stručnjake u sustavu obrazovanja.

Dio sadržaja trećeg poglavlja može se upotrijebiti i u neposrednom radu s djecom starijom od 13 godina, uz nadzor učitelja i odgovarajuće prilagodbe konkretnom pedagoškom kontekstu.

Prvo poglavlje “Život i rad s umjetnom inteligencijom” pruža uvid u koncepte umjetne inteligencije, njene osnovne principe i primjene u kontekstu obrazovnog procesa.

Drugo poglavlje, “Etički izazovi umjetne inteligencije”, istražuje moralna pitanja i dileme koje proizlaze iz integracije UI u obrazovni sustav te pristranosti, pogreške i probleme koji su već dio sustava umjetne inteligencije.

Treće poglavlje nudi praktične “Aktivnosti za rad s učenicima” koje omogućuju učiteljima uključivanje UI u nastavu na načine koji potiču interaktivnost, kreativnost i suradnju među učenicima uz osvještavanje mogućih rizika te izazova koje umjetna inteligencija donosi u radu s djecom i mladima.

Četvrto poglavlje “Aktivnosti za učitelje” pruža stručnjacima u obrazovanju resurse i strategije za neke mogućnosti integriranja umjetne inteligencije u pedagoški rad.

Ovdje se naglašava važnost stalnog profesionalnog razvoja i prilagodljivosti kako bi se iskoristile sve prednosti koje UI može pružiti u obrazovnom procesu te rizika koje svaki obrazovni stručnjak preuzima na sebe pri uporabi takvih programa.

Priručnik je osmišljen kao cjelina tako da se sadržaji poglavlja međusobno nadovezuju i nadopunjavaju pa ćete tako, primjerice, više o pojmovima iz prvog poglavlja saznati i u drugom, trećem te četvrtom poglavlju. Svako poglavlje uključuje i niz prijedloga za raspravu kojima bismo čitatelje htjeli potaknuti da o njima razgovaraju s kolegama, roditeljima, učenicima, stručnjacima, autorima programa umjetne inteligencije, tvrtkama koje pružaju tehnološke usluge sustavu obrazovanja, svima kojima je utjecaj umjetne inteligencije na sustav obrazovanja važan i svima koji na taj sustav utječu.

Razgovaranje i promišljanje o mogućnostima i izazovima umjetne inteligencije ključno je za podizanje razine osviještenosti o njenom negativnom i pozitivnom utjecaju na sustav obrazovanja.

Ovaj Edukativni priručnik tek je prvi korak u svijet umjetne inteligencije za stručnjake u sustavu obrazovanja koji žele nadograditi svoje znanje i vještine, razumjeti mogućnosti i nedostatke umjetne inteligencije te je koristiti pedagoški primjereno, odgovorno i sigurno, ne gubeći iz vida najbolje interese djece i mladih.

Priručnik možete preuzeti ovdje.

Pročitajte još

Preobuvanje!

Preobuvanje!

Poštovani roditelji i učenici, sukladno članku 9. Pravilnika o kućnom redu, od sutra, 1. listopada, u školi započinje obavezno preobuvanje.Molimo učenike da sa sobom donose papuče ili drugu prikladnu obuću za boravak u školi. Napominjemo da se, u skladu s Pravilnikom,...

Skip to content