Postupak za rješavanje problema
Škola je kao obrazovna i odgojna ustanova dužna biti uključena u rješavanje problema koje učenici mogu imati u Školi, ali ponekad i izvan nje.
Što se smatra pod problemima koje učenik može imati?
– problem u učenju i svladavanju nastavnih sadržaja
– problem u odnosu nastavnika prema učeniku (bilo u komunikaciji, bilo u ocjenjivanju)
– problem u odnosu drugih djelatnika škole prema učeniku
– problem u odnosu s drugim učenicima (svađe, verbalno i fizičko nasilje, otuđivanje predmeta i sl.)
– problem vezan za pitanja izvan Škole (financije, odnosi u obitelji, odnosi s vršnjacima izvan Škole i sl.)
Kod rješavanja bilo kojeg problema učenik i njegovi roditelji dužni su se pridržavati sljedećeg postupka.
1. O problemu učenik ili roditelj treba obavijestiti razrednika i zatražiti pomoć.
2. Ako razrednik ne može riješiti problem ili ga nije riješio u dogledno vrijeme, učenik i njegovi roditelji obraćaju se pedagogu i/ili psihologu Škole.
3. Ako psiholog Škole ne može riješiti problem ili ga nije riješio u dogledno vrijeme, učenik i njegovi roditelji obraćaju se ravnatelju Škole.
4. Ako ravnatelj Škole ne može riješiti problem ili ga nije riješio u dogledno vrijeme, učenik i njegovi roditelji obraćaju se Prosvjetnoj inspekciji ili drugim nadležnim tijelima Ministarstva prosvjete.
Dobronamjerno savjetujemo roditeljima i učenicima da se pridržavaju ovog postupka u rješavanju problema, jer na taj način će se problemi riješiti najbrže.