Elementi ocjenjivanja i kriteriji vrednovanja u engleskom jeziku
Elementi ocjenjivanja:
1. Razumijevanje
2. Izražavanje
3. Jezične zakonitosti
1. Razumijevanje
OCJENA | KRITERIJ | |
odličan | Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik točno odgovara na pitanja, ispravlja netočne tvrdnje, točno povezuje riječi i njihove definicije, točno nadopunjuje zadane rečenice, prijevod rečenica je točan, te razumije jezičnu poruku (ne prevodi doslovce). | |
vrlo dobar | Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik uglavnom (više od 77%) točno odgovara na postavljena pitanja, točno ispravlja većinu netočnih tvrdnji te može povezati većinu riječi i njihovih definicija, točno nadopunjuje više od 77% zadanih rečenica, uglavnom točno prevodi rečenice te razumije jezičnu poruku. | |
dobar | Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik sporije, ali uz pomoć nastavnika točno odgovara na postavljena pitanja (više od 64%), uz nastavnikovu pomoć točno ispravlja dio netočnih tvrdnji te povezuje dio riječi i njihove definicije, može točno nadopuniti dio zadanih rečenica i samo djelomično razumije jezičnu poruku (neke rečenice prevodi doslovno). | |
dovoljan | Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik razumije samo dijelove teksta, sporije i uz nastavnikovu pomoć točno odgovara na više od pola postavljenih pitanja (više od 51%), koristeći uglavnom kratke odgovore, povezivanje riječi i definicija teče otežano, ali uz nastavnikovu pomoć ipak uspijeva, a točno prevodi samo kratke, jednostavne rečenice. |
2. Izražavanje (usmeno i pismeno)
OCJENA | KRITERIJ | |
odličan | Učenik pravilno koristi jezik u svakodnevnim situacijama, samostalno i točno prepričava događaje te postavlja pitanja, uspješno primjenjuje vokabular iz prethodno obrađenih sadržaja. Pravilno koristi glagolska vremena, izgovor je pravilan u usmenom izražavanju, dok u pismenom izražavanju točno primjenjuje pravila pisanja. | |
vrlo dobar | Učenik koristi jezik u svim gore navedenim situacijama, usmeno i pismeno, ali ponekad griješi u odabiru riječi i slaganju rečenica. Nakon upozorenja nastavnika, sposoban je ispraviti pogreške. | |
dobar | Učenik za gore navedene situacije koristi kratke, jednostavne rečenice, koristeći uglavnom zadane natuknice. Izgovor i pisani oblik uglavnom su točni. | |
dovoljan | Učenik koristi jezik u gore navedenim situacijama koristeći kratke, jednostavne rečenice, pri čemu također griješi, kako u usmenom, tako i u pismenom izražavanju. Nakon upozorenja nastavnika, uglavnom ne može ispraviti pogrešku. |
3. Jezične zakonitosti
OCJENA | KRITERIJ | |
odličan | Učenik je u potpunosti usvojio tvorbu i uporabu glagolskih vremena, te ostalih gramatičkih sadržaja koji su do tog trenutka obrađeni, te ih pravilno upotrebljava u pismenom i usmenom izražavanju. | |
vrlo dobar | Učenik rješava zadatke s gore navedenim gramatičkim sadržajima u rasponu od 80% do 89%. | |
dobar | Učenik rješava zadatke s gore navedenim gramatičkim sadržajima u rasponu od 65% do 79%. | |
dovoljan | Učenik rješava zadatke s gore navedenim gramatičkim sadržajima u rasponu od 51% do 64%. |
ELEMENTI PRAĆENJA I KRITERIJI OCJENJIVANJA U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA
Tijekom školske godine piše se 4 pismene provjere znanja.
Ocjenjuje se točno prepisivanje, nadopunjavanje teksta (1. – 4. razred) te pisanje kraćih diktata (4. razred).
Višeminutne provjere znanja pišu se uz pravovremenu najavu.
Na nastavi stranog jezika nema klasičnog usmenog ispitivanja, osim kod ispravljanja negativne ocjene.
Učenikova aktivnost, kao i nedostatak aktivnosti, prati se i može se ocijeniti na svakom satu.
Čitanje i govor su sastavni elementi zaključne ocjene.
Učenik treba ispraviti negativnu ocjenu u roku 14 dana.
Zaključna ocjena se ne izvodi računanjem aritmetičke sredine.
Ocjena iz zalaganja će utjecati na završnu ocjenu.
Od učenika se očekuje pristojno ponašanje tijekom sata, te ne ometanje nastave.
Učenici trebaju redovito pisati domaću zadaću, što će se i provjeravati na svakom satu. Nakon tri pregledane zadaće, izvodi se i upisuje ocjena u rubriku.
Učenici trebaju redovito nositi pribor za rad.
ELEMENTI I KRITERIJI OCJENJIVANJA U NASTAVI EGLESKOG JEZIKA
OCJENA ODLIČAN: Učenik razumije sugovornika ako ovaj govori polako i razgovijetno, te koristi poznati fond riječi. Učenik pravilno izgovara poznate riječi i može pravilno odgovoriti na postavljena pitanja. Vlada cjelokupnim obrađenim fondom riječi i samostalno se izražava u okviru istoga. Učenik može pravilno pročitati poznati tekst uz prethodno vježbanje, te odgovoriti na jednostavna pitanja o tekstu. Riječi prepisuje točno, a zapisuje ih uz minimalne pogrješke. Učenik redovito izvršava sve svoje obveze i sudjeluje na nastavnom satu.
OCJENA VRLO DOBAR: Učenik razumije sugovornika ako ovaj govori polako i razgovijetno, te koristi poznati fond riječi uz manje poteškoće. Učenik većinom pravilno izgovara poznate riječi i može odgovoriti na postavljena pitanja uz manje pogrješke. Vlada većim djelom obrađenog fonda riječi i uz manju pomoć se uspješno i točno izražava u okviru istoga. Učenik može s manjim pogrješkama pročitati poznati tekst uz prethodno vježbanje, te odgovoriti na jednostavna pitanja o tekstu uz manju pomoć. Riječi prepisuje pretežno točno, a zapisuje ih uz povremene pogrješke. Učenik redovito izvršava sve svoje obveze i sudjeluje na nastavnom satu.
OCJENA DOBAR: Učenik razumije sugovornika ako ovaj govori polako i razgovijetno uz veće poteškoće. Učenik ima problema s izgovorom poznatih riječi i može odgovoriti na postavljena pitanja uz veće pogrješke. Vlada samo dijelom obrađenog fonda riječi, a u govornom izražavanju ga rabi samo uz pomoć. Učenik može s većim pogrješkama pročitati poznati tekst uz prethodno vježbanje, te odgovoriti na jednostavna pitanja o tekstu uz veću pomoć. Učenik samo dio riječi prepisuje točno, a zapisuje ih uz veće pogrješke. Učenik neredovito izvršava sve svoje obveze i smanjeno je aktivan na nastavnom satu.
OCJENA DOVOLJAN: Učenik jedva razumije sugovornika koji ovaj govori polako i razgovijetno koristeći poznati fond riječi. Učenik ima problema s izgovorom poznatih riječi i može odgovoriti na postavljena pitanja samo uz pomoć, čineći veće pogrješke. Vlada samo manjim dijelom obrađenog fonda riječi, a u govornom izražavanju ga rabi samo uz veliku pomoć. Učenik ne može pročitati poznati tekst uz prethodno vježbanje, a na jednostavna pitanja o tekstu uz veću pomoć odgovara pretežno pogrešno ili ne daje odgovore. Učenik samo manji dio riječi prepisuje točno, a zapisuje ih pretežno netočno. Učenik neredovito izvršava sve svoje obveze i nije aktivan na nastavnom satu.
OCJENA NEDOVOLJAN: Učenik ne razumije sugovornika koji govori polako i razgovijetno, koristeći poznati fond riječi. Učenik pogrešno izgovara poznate riječi i ne može odgovoriti na postavljena pitanja ni uz pomoć. Ne vlada samo obrađenim fondom riječi, niti ga u govornom izražavanju može rabiti. Učenik ne može pročitati poznati tekst uz prethodno vježbanje, niti odgovoriti na jednostavna pitanja o tekstu. Učenik riječi ne prepisuje točno, niti ih točno zapisuje. Učenik neredovito izvršava sve svoje obveze i nije aktivan na nastavnom satu.
KRITERIJI OCJENJIVANJA TESTOVA OBJEKTIVNOG TIPA, VIŠEMINUTNIH PROVJERA ZNANJA I DIKTATA IZ ENGLESKOG JEZIKA
U sklopu nastave engleskog jezika pišu se 3 cjelosatne provjere znanja, i veći broj nenajavljenih kraćih pismenih provjera kojima se ispituje usvojenost vokabulara i pravopisa.
PISMENI ISPITI ZNANJA:
OCJENA 5 4 3 2 1 | POSTOTAK BODOVA 100 – 91 % 90 – 78 % 77 – 64 % 63 – 51 % 50 – 0 % |
VIŠEMINUTNE PROVJERE ZNANJA:
- bodovane provjere ocjenjuju se prema postotku riješenosti po istom kriteriju kao i pismeni ispiti znanja
- prema broju riječi/rečenica:
OCJENA 5 4 3 2 1 | TOČNIH RIJEČI/REČENICA (OD 15) 15-14 13-12 10-11 9-8 7-0 | TOČNIH RIJEČI/REČENICA (OD 10) 10-9 8 7-6 5 4-0 |
DIKTATI
ocjenjuju se prema broju riječi u diktiranom tekstu i prema broju pogrešaka
DULJINA DIKTATA | OCJENA | BROJ POGREŠAKA |
10 do 25 riječi | 5 4 3 2 1 | 0,1 2 3,4 5 6 i više |
25 do 40 riječi | 5 4 3 2 1 | 0,1 2,3 4,5,6 7,8,9 10 i više |
Pogreške koje se ponavljaju broje se samo jednom.
OCJENE IZ DIKTATA I VIŠEMINUTNIH PROVJERA ZNANJA UPISUJU SE U IMENIK KAO PROSJEK ZBROJA TRI INDIVIDUALNE PROVJERE.
Ta ocjena evidentira se u rubriku razumijevanje ili pismene sposobnosti (ovisno o vrsti provjere).
Ljiljana Vučković, prof., OŠ Voćin